środa, 21 maja 2008

George Orwell - "Folwark zwierzęcy" - audiobook

Z pewną taką nieśmiałością kupiłem audiobook "Folwarku" . Zachęciło mnie nazwisko lektora - Tadeusza Sznuka, który dla mnie mógłby nagrać książkę telefoniczną, a której słuchałbym dla relaksu. Ów prezenter radiowy i telewizyjny ma po prostu taki tembr głosu, że nigdy nie jest nudzi.

Jednak się obawiałem... Czego? Otóż żaden z poprzednio przeze mnie kupionych lub otrzymanych audiobooków nie był kompletnym odczytaniem książki! A na dodatek zwykle nie informuje się czytelnika o tym na okładce. Dlatego audiobook "Moskwa- Pietuszki" Wieniedikta Jerofiejewa pozostawia niedosyt, choć czytana przez niezrównanego Romana Wilhelmiego.

Sznukowy "Folwark zwierzęcy" jest kompletny. Zmieścił się na jednej płycie CD dzięki formatowi MP3 i... słucham go i słucham. Samą przypowiastkę Orwella cenię bardziej niż "Rok 1984" - jest w tej pierwszej więcej ironii, a nawet scen humorystycznych, które tak kontrastują z tragiczną wymową dzieła.

Polecam!

George Orwell, "Folwark zwierzęcy" (czyta Tadeusz Sznuk), Muza 2007. ISBN 978-83-7495-339-9

Brak komentarzy: